fredag 30 september 2011

Lekdejt, mörk choklad och riva tapeter

Idag började vi dagen med att gå ut i det varma vädret. Nästan +20 här hos oss men med en riktig vind. Efter lite lek och väntan kom äntligen O och mamma M och vi begav oss till lekparken för lek och fika. Härligt! Tänk att det snart är oktober men fortfarande så varmt, ja iallafall emellanåt. Njuta medan det varar. Därefter blev det korv och bröd här hemma och mera lek och mera kaffe förståss. Barnen härjade på och vi pratade om vartannat, innan de till sist var dags för sovstund och vi sa hejdå. Mycket trevligt! Nu sover S och jag har faktiskt sovit en timme med henne, så underbart det är att sova på dagen. Var dock "tvungen" att kliva upp för att få något gjort, men har jag verkligen fått det? Öppnade en mörk choklad (Marabou Premium med blåbär är verkligen favoriten!) och satte mig vid datorn. Skulle föra över bilder men verkar inte få till det. Därav fortsättningen på brist av egna foton. Började riva lite tapeter i blivande kontoret. Dragit fram massa nya pärmar, plastfickor och register jag köpt, allt för att få koll på mitt liv och alla papper. Tror jag fortsätter där, känns viktigast just nu. Sen hoppas jag på tapetrivning och planering av tapet till det rummet ikväll. Sen är det dags att påbörja fredagsmiddagen. Vi började med Ica Matkassen för två veckor sedan, så snart är det dags för utvärdering av det! Får skriva en liten recension framöver. Ikväll blir det skön hemmakväll och uppladdning inför helgjobb.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar