torsdag 15 september 2011

Guldtid

Sitter i soffan efter att ha donat hela dagen; tvättat, städat, diskat, lagat lunch, varit ute och gått och varit i lekparken, rivit tapeter, tvättat fyra maskiner tvätt och vikt en del av den osv. Puh. Andas. Vi är lediga idag och S sover och jag har precis fått igång datorn efter många om och men. Och jag som tänkt uppdatera med alla nya foton, så kommer jag på att kameran ligger kvar på jobbet. Typiskt.

Vi har gjort en liten remake i vårt personalrum som jag också tänkte visa bilder på. Vad lite tyg och färg kan göra mycket! Ännu ett bevis.
Spikade just upp den stora tygtavlan jag tagit hem från stugan, ovanför soffan på nedervåningen, tvrummet behöver ett lyft. Bort med allt beiga och bruna som varit med i alla år. Colours, colours! Färg är ju för övrigt det som gället i höst, kul med annat än bara svart och mörkt när det gället kläder t ex.

Igår hade jag storbesök av Norrlands alla sju dekoratörer och gissa om det jobbades hårt för att göra butiken fin på alla sätt och vis. Damavdelningen fick sig ett lyft. Kul med massa inspiration från andra som jobbar med samma sak och i samma kedja, som delar alla tankar man själv har. Nyttigt och inspirerande!

Helgen då? Inga stora planer. Vi börjar med kvällsjobb på fredag för min del och lördagsjobb dessutom. Så återstår en kväll och en söndag. Finns det gula kantareller kvar? Då vill jag ta dem. Annars kanske börja måla i något av rummen?

Sydde klart gardinerna till vardagsrummet igår samt sydde vimplar (som legat halvfärdiga i ett halvår!) till barnrummet. Bilder en annan dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar