måndag 28 november 2011

Tapetsera & Julbaka


Nu sitter Bottna på väggen. Sambon höll på halva söndagsnatten, så när jag vaknade imorse och tände lampan så satt den där. Nöjd, nöjd! Nu fattas bara ett vitt trappräcke...
Jag hade en idé som jag tyckte verkade kul, att sätta upp en stoor, tjock gammeldags guldram, helt "tom" på den väggen, bara för att få det att hända lite mer. Krascha en spegel vi har, och inte längre vill ha i nuvarande skepnad, och återvända ramen alltså. Men då fick jag blankt nej. Varför tänker vi inte lika? Bara för att jag är lite väl kreativ och knäpp ibland. Tror det skulle bli häftigt, men nej då. Ibland får även jag kompromissa har jag nu börjat lära mig. Inte lätt alla gånger ;)
Glad att tapeten är på plats!

Har adventspiffat litegrann efter en hel jobbhelg, bakat pepparkakor har vi även hunnit idag, premiärpeppisar för lilla S. Julmusik på hög volym och första julkänslan infann sig. Lussekatterna får vänta till onsdag då vi är lediga.
Hittade lite smått och gott på second hand idag som jag redan gillar, samt även ska sätta händerna i. Visar bilder då det är klart. Lyckades hitta en röd ljusstake för tio kronor från Lisa Larson, kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar