fredag 18 november 2011

Frisk luft

Äntligen en S som kan vara ute några minuter och en mamma som kan promenera igen. Underbart att äntligen få gå en vända med vagnen i höstsolen. Snön får gärna vänta för min del, men snart är det ju advent så då vill vi ju ha lite julstämning, eller hur?!

Vissa tycker nog att man är lite knäpp, som läängtar till att få adventsstäda och pynta. Samma sak varje år. Kanske liite mera nu ändå, då S är så pass stor att hon förstår lite mer. Har redan dammat av lite småpynt och igår kom några små, små stjärnor fram. I svart och silver hänger de nu på svartsprayade grenar som vi hämtat i skogen. Billigt som rackarn och nöjd blev jag, t om P tyckte det var fint. Bilder kommer!!
Så, om en vecka då åker allting fram =) sen jobbar jag hela den helgen så då kommer inte tid att finnas.

Mossan, grenarna, ljungen och kottarna hämtade vi tidigare i höst i skogen och gick hem och gjorde en liten uppsättning av. Uppsättning kanske är fel ord, men vi fick vara ute och pyssla tillsammans iallafall...





1 kommentar:

  1. Jag längtar också efter att få "adventera" hemma (lånat uttrycket från en av tanterna på mitt jobb). :) Jag har börjat lite smått med att tillverka lite pynt, kransar och så, men till veckan blir det gardinbyte och plocka fram lite mer av det traditionella pyntet. Men jag längtar faktiskt efter snön, det kommer inte riktigt att kännas som advent och jul om inte snön kommer snart...

    Det måste kännas jättespännande för S den här julen när hon är så pass stor! O roligt för er att få julpynta i huset också! :)

    Kram på er!

    SvaraRadera