måndag 14 november 2011

Advent närmar sig...




Har googlat en hel del idag efter julpyssel, recept på godis och annat som hör till den här tiden när jag känner suget efter julfix. Härliga bilder här ovan från Allt om mat med härligt juliga godsaker. Saffransglögg, lingonkola och Leilas underbara Rocky Road (om ni inte testat: gör det!!) Och ja, dom är väldigt söta...

Vill göra allt detta ovan. Och lite andra grejer som jag bestämt mig för dessutom, det återkommer jag nog med när det är gjort. Har iallafall låtit dymon gå varm här i kväll och jag och S har pysslat. Mellan tredje och fjärde varvet på Pippi förståss. Nu kan vi nog båda alla repliker. Tillåter allt när hon är sjuk. Massor av Pippi Långstrump och glass, det är nog rätt medicin tror jag.

2 kommentarer:

  1. Det låter fint med både Pippi och glass! Bara det bästa är gott nog åt lilla busfröet (och särskilt när hon inte är kry)! Hoppas att hon piggar på sig snart så ni kan pyssla mer intensivt och njuta av advent, lucia och allt annat som hör den kommande tiden till. :) Kram på er!

    SvaraRadera
  2. Rocky Road har jag inte testat, men jag är allt bra sugen ;-) Den innehåller ju bara godsaker! Hi hi, ja det är lätt att lära sig repliker i Pippifilmer efter en vabperiod. Glass och film är helt rätt medicin enligt mig också! Krya på lilltjejen! Kram Anna

    SvaraRadera