torsdag 10 november 2011

Snart helg igen

Ledig från jobbet idag, men tog mig egen förmiddagstid och hämtade från dagis för en timme sedan och nu sover S gott här hemma. Trevlig frukostdejt följt av frisörbesök stod på schemat.
Kaffet är precis färdigbryggt och står här och väntar. Nu tänkte jag sitta med lite grejer jag har på gång, lugnt och tyst i huset och inget som stör på ett tag. Solen skiner utanför, men vad gör det när jag har en fot som inte kan ha någon sko på sig. Inte varit ute på en månad tror jag, börjar få lite lätt syrebrist (vägen till och från bussen och till och från dagis och hem räknas väl inte som promenad?). Men här hemma är det iallafall ljust och fräscht nu och det börjar likna något här på övervåningen. P har jobbat på bra och alla väggar är så gott som klara. Bara en tapet som fattas, vad ska vi välja är den stora frågan? Vi sitter varje kväll och filurar på det.

Då är det snart helg igen och den ser ut som följer

-Fredag, jobb hela dagen lång och inte hemma förrän sent. Hemmakväll och mys.
-Lördag, jobb följt av ev bortbjudna på middag
-Söndag, farsdag: min far både fyller år och är som sagt far, sambons far, sambon som själv är far. Puh. Det blir nog mat och fika hela dagen.

Fick just veta att våra tapeter kommit till butiken så de åker vi och hämtar idag så blir det nån som får jobba ikväll...


Lovat nya bilder men då vår dator inte verkar vilja leva varje dag så dröjer det, men snart läggs de upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar