måndag 15 augusti 2011

Black & White





Några av sakerna vi kom hem med från IKEA. Plus en härligt grön matta. Så färg kommer vi få in på andra sätt. I mattan, kuddar, plädar, tavlor tänker vi. Men basen är svart och vit. Snart lovar jag att visa planritning, före och efterbilder i rummet jag berättade om nedan.
Det skruvas och skruvas och jag piffar. En är ingenjör och en är dekoratör.

Sideboarden är snarlik denna i serien Bestå men inte riktigt. Bordet är exakt likadant och tygerna köpte vi sex meter av och ska göra stora längder av och sätta varannan. Vi köpte en skena som vi monterar i taket och ger extra höjd till det kombinerade matrummet och vardagsrummet. Dags för mig att hämta ut den helt nya symaskinen jag fick av mor och far i 30-års present. Här ska sys hela hösten.

Bilder från IKEA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar