torsdag 5 januari 2012

Till miniköket

Har skrivit om det förr... Barnvänligt har många fina saker, inte minst dessa tårtfat. Ett av dem kommer att pryda S lilla kök har jag nu bestämt. Ska nog klicka hem nått redan idag. Just nu leks det väldigt mycket med sådant. Imorse sa S att hon skulle koka kaffe till mig... jag var i sovrummet och trodde S gick till sitt rum för att börja kokningen. Sen hör jag att hon är inne i köket efter ett tag och när jag går dit har hon dragit pallen till den riktiga kaffebryggaren och tagit bort kaffekannan och är på väg att trycka på den. Lilla hjärtat visste att jag behövde en r i k t i g kopp denna morgon. Så en kaffebryggare borde väl införskaffas också. Vart finns det fina barnkaffebryggare?!
Morfarn har tydligen påbörjat snickrandet av lilla köksdelen idag. Funderat länge på att kanske göra som duktiga, pyssliga Elin på elinochalva och sätta upp vår pocketstringhylla ovanför, eller så får hon en vit Lack från IKEA som vi har liggandes här hemma. Stringen kanske får verka i blivande kontoret i stället.
Nu surfar jag in och klickar hem ett tårtfat, 199:- är den väl värd...
Kaffekokaren måste jag kika runt lite efter men det är ju nästan ett måste.





Picknick-set... fantastiskt fint!



Mmmm, cupcakes...



Fina kaffekannan som skulle vara en hit i S rum...



Rosta bröd är gott!



Underbara fatet...

1 kommentar:

  1. Jag tackar och bockar för den komplimangen, vad gullig du är :) Kaffebryggare har jag aldrig sett, det var en kul idé! Speciellt eftersom Alva tycker att det är så spännande med kaffe och alltid låtsas dricka det :)

    Visst är det det vita kakfatet du menar? Haha har ju så många nu när man räknar med Alvas ;) Kakfatet fick jag då i present för två år sedan ungefär, det är köpt på Mias lustgård här i Umeå om jag minns rätt, men jag har inte hunnit packa upp det efter flytten så jag vet inte märket, men kan kolla upp det när alla kartonger är uppackade! Ha en fin kväll! kram

    SvaraRadera