måndag 25 juli 2011

Ettårig bröllopsdag






För lite mer än ett år sedan hjälpte jag min vän S när hon och L skulle gifta sig. Det var verkligen roliga förberedelser och såhär såg dekorationen ut. Det gula papperet är en tapet som vi valde att använda på både namnskyltar, kvällens program och lite annat. Temat var gult, cerist, vitt och grönt.
Vi gjorde även små påsar som stod vid varje glas, innehållandes några tabletter strong (minttabletten), Bugg-tuggummi och lite godis. I tyllpåsar med sidenband.
I lokalen satte jag även upp massor av tyll och satintyger i cerise och grönt. Vi kunde ha använt oss av ca fem gånger så mycket, men ibland kan det vara svårt att veta då vi inte riktigt visste storleken på tältet festen skulle hålla till i. Men huvudsaken att brudparet var nöjda och det var dem verkligen.

På lördag är det dags för S och A att gifta sig, sommarens sista bröllop för oss att gå på, tänk vad fort det går... På fred kommer hela gänget hit till mig på middag och planering av diverse spektakel. Bröllopet kommer att äga rum i fina Gålsjö, ca 45 min biltur från oss. Där har jag tillbringat många somrar då min farmor är uppväxt i Valla inte långt därifrån. Ser fram emot det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar