onsdag 29 februari 2012

38,2

Sjukstugan och febern fortsätter ("mamma ska vi spela fotboll?", yrades det inatt) och snart finns inte längre något att städa och plocka med. Varför har jag inget projekt just nu? Eller det finns ju alltid hundratals, men till dem alla behövs ju grejer och det har inte inhandlats. Men då blir det matlagning och bakning och kvalitetsmys i soffan med sjuklingen.
Har iallafall njutit av solen litegrann. Igår gick jag en prom och förbi bästa A som precis flyttat till mysigaste gula huset så nu är vi i stort sett grannar. I våra ögon mätt iallafall!
Rosa tulpaner fick följa med till henne. Är inte tulpaner bland det bästa?

Just nu har jag en bulldeg på jäsning och en pizzadeg så om det går ska jag ta mig till henne idag med en härlig nybakt påse. Lille H fyller en månad imorgon och med en nyfödd och ett nytt hus behövs nog extra energi i form av kanelbullar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar