torsdag 10 mars 2011

Soffa i miniatyr






Denna söta träsoffa fick jag någon gång när jag var väldigt liten. En lokal snickare hade då tillverkat en till mig och en till min syster. Sen har den stått i en skrubb i alla år, men nu har den åkt fram och fraktats hit av mina föräldrar som tyckte att S kunde ha den. Men jag tycker ju kanske att den behöver uppdateras lite. Har ju trots allt gått 25-30 år sedan dess. Så härom dagen så klädde jag bara om sitsen i samma IKEA-tyg som jag visade nedan. Nu väntar den bara på att bli målad och flytta in på hennes rum. Frågan är; vilken färg ska jag måla den? Tänkte först vit, men det känns inte riktigt så längre. Ska jag måla den i någon av tygets färger eller ska jagg måla den i en blank svart färg? Vad tycks? Förslag mottages tacksamt :)

1 kommentar:

  1. Vad roligt att du kommenterade så jag hittade hit.:) Vilken underbar liten soffa! Helt fantastisk, en sån skulle Teo gärna få ha på sitt rum när vi gör i ordning det. Roligt för dig att du använt den när du var liten.

    /Caroline

    SvaraRadera